Ako sme sa stali neplatičmi

Autor: Adrian Lakoštík | 1.8.2013 o 18:05 | Karma článku: 19,23 | Prečítané:  8093x

Ako sa dá spadnúť do upomínacieho procesu banky? Je to veľmi jednoduché a netreba pritom byť ani v omeškaní so splátkou hypotéky. Rada múdrejších o komunikácii a riešení s bankou v prípade akýchkoľvek problémov s úverom radí „komunikujte“. Našu komunikáciu je možné v tomto prípade charakterizovať ako „sťa by hrach o stenu hádzal“.

Poďme k veci. Ako k tomu vlastne došlo. Prvých 5 rokov splácania úveru sme boli z pohľadu OTP Banky ideálnym klientom. Splátky odchádzali načas, komunikovali sme minimálne (rozumej obťažovali zamestnancov banky hlúpymi požiadavkami či otázkami). Až hľa, šťastná päťročnica prešla. Banka si nás uctila ponukou úväzku na ďalšie krásne 5-ročné obdobie s asi najhoršou úrokovou sadzbou na trhu. No nezober to! Takže po 5 rokoch sme sa rozhodli presunúť hypotéku na iný bankový subjekt. Čuduj sa svete, ľady sa pohli a naša doterajšia banka (rozumej OTP Banka) nás očarila novou ponukou, ktorú sme zobrali.

Urobili sme ďalší krok. Zrušili sme pre nás bezvýznamný účet k hypotéke v tejto finančnej inštitúcii a peniažky začali priamo plynúť z účtu rodinného. To však naša banka akosi v rámci svojich interných procesov nezaregistrovala. Stále očakávala splátky v inej výške ako sme mali v zmluve a z pôvodného zrušeného účtu.

Začala nám vypisovať SMS, potom listy a nakoniec sme sa dočkali aj pár osobných telefonátov z CENTRÁLY. Všetky požiadavky sme okamžite riešili s našou pobočkou, ktorá nám „vyšla v ústrety“. Napriek tomu záujem CENTRÁLY o nás neopadol. SMS správy bez telefonického kontaktu a e-mailu som sprvu považoval za hoaxy. Také predsa dokáže napísať hocikto. A tak upomienkový software, či zamestnanci rozvinuli svoju kreativitu kvôli splátkam uhradeným v inej výške (podľa nového dodatku zmluvy) a z iného účtu (starý bol zrušený).

Nikto z OTP Banky si nevšimol, že im na účte pribúdajú peniaze v správnej výške a s korektným variabilným symbolom. Keby začal niekto posielať peniaze mne, určíte by som si to všimol.

Pripájam genézu:

Máj 2013:

  • SMS správa ohľadne neuhradenia splátky úveru v starej. OTP banka nezaregistrovala, že už dve splátky má na vlastnom novom účte a stále čaká na splátku na starom účte.
  • Uskutočnilo sa osobné stretnutie s pánom na pobočke na Hurbanovom námestí. Boli sme ubezpečení, že SMS správy ovplyvniť nevie a zaplatenie systémom vygenerovanej pokuty nebude od nás požadované.
  • Prišla SMS správa ohľadne požiadavky na zaplatenie pokuty za nedodržanie splátky vo výške 25 EUR: „Dávame Vám na vedomie, že dlžník XYZ neuhradil splátku úveru. Z tohto dôvodu Vás prosíme o urýchlené uhradenie 25 EUR. OTP Banka“
  • ďalšia SMS správa: „Dobrý deň. OTP banka naďalej eviduje Váš dlh vo výške 25 EUR za písomnú upomienku. Prosíme o urýchlené uhradenie omeškanej čiastky. OTP Banka“ – už sme zrazu nedlžili splátku ale len pokutu. Zaujímavé.
  • e-mail adresovaný pánovi na pobočke, prvá žiadosť o zastavenie upomienkového konania:

Dobrý deň pán ABC, tento týždeň mi prišli 2 SMS od OTP banky, že nemáme uhradených 25 Eur za upomienku. Nakoľko upomienka nebola oprávnená, keďže OTP banka v tom čase držala na novom technickom účte naše 2 nové splátky, poprosíme Vás o zastavenie upomienkového konania. Tak sme sa dohodli aj počas osobného stretnutia.

Ďakujem za pochopenie.

S pozdravom, XYZ

Jún 2013:

  • Druhá žiadosť na zastavenie upomienkového konania, adresovaná pánovi na pobočke:

Dobrý deň pán ABC,

dnes mi prišiel list do vlastných rúk - prvá písomná upomienka, ktorou sa naša "pokuta" zvýšila na 50 EUR. Pokuta je neoprávnená, my takisto nepožadujeme náhradu za obdobie, kedy OTP banka držala na účte naše minimálne 2 splátky a ešte nás upomínala za "meškajúcu" splátku.

Prvé upozornenie o pokute 25 Eur som Vám poslala minulý týždeň. Nereagovali ste. Pokiaľ tento nedostatok vo Vašom systéme nebudete riešiť a nebudete mi odpovedať na maily, budeme nútení posunúť túto záležitosť vyššie.

S pozdravom, XYZ

  • Zároveň prišla aj odpoveď:

Dobrý deň,

ospravedlňujem sa za neskoršiu reakciu, celé by to malo byť doriešené zajtra, najneskôr pozajtra, keď by mal byť vrátaný na Váš účet rozdiel v splátkach a takisto poplatky za upomienky. Dám Vám hneď vedieť, keď to bude účtovne vybavené.

S pozdravom, ABC

  • SMS správa ohľadne neuhradenia splátky úveru, opäť uvedená v chybnej výške. Pravdepodobne tretia splátka, ktorú OTP banka na vlastnom účte nezaregistrovala.
  • Prvý telefonát od pani z Oddelenia vymáhania pohľadávok, v ktorom sme si objasnili, prečo a ako sme sa dostali do upomínacieho procesu. Pani nadviazala kontakt aj s naším bankárom na pobočke. Ak sme si však od toho sľubovali doriešenie prípadu, nestalo sa tak. Aspoň sme si uložili jej číslo, mohlo by sa zísť do budúcna.
  • SMS správa ohľadne požiadavky na zaplatenie pokuty za nedodržanie splátky vo výške 25 EUR.
  • Okamžite sme kontaktovali pani z Oddelenia vymáhania pohľadávok, ktorá nám opätovne prisľúbila doriešenie jestvujúceho stavu.
  • o 2 dni telefonát z Oddelenia vymáhania pohľadávok od inej pracovníčky v duchu: „ako sa teda dohodneme na tej splátke“. Nielenže sa nič nedoriešilo, zjavne žiadna informácia nebola posunutá ani v rámci jedného oddelenia.

Júl 2013:

  • SMS správa „Vážený klient, nezabudnite, prosím do 3.7.2013 zrealizovať platbu vo výške XXX,XX EUR.“ – Opäť chybná výška splátky. Platba splátky bola zúčtovaná už 27.6 trvalým príkazom.
  • Prišla prvá písomná upomienka, v ktorej sa k pokute z omeškania 25,00 Eur pridali úroky z omeškania vo výške 25,00 EUR (!!!). Bez jediného telefonického alebo iného kontaktu.
  • Znepokojený telefonát nášmu bankárovi na pobočke. Ako pokračuje doriešenie situácie? Upokojenie a telefonický prísľub, že sa na tom pracuje a čaká sa už len na účtovné doriešenie.
  • SMS správa – „Dôrazne Vás žiadame o bezodkladné zaplatenie dlžnej čiastky, v opačnom prípade bude zmluva postúpená na inkasné vymáhanie. OTP BANKA, TEL.: XX/XXXXXXXX“
  • Boli sme na dovolenke, hneď po návrate (o 2 pracovné dni) sme telefonovali na uvedené číslo. Ozýval sa iba záznamník a tak sme zanechali odkaz, že nám prišla SMS správa ohľadom inkasného vymáhania a prosíme o kontaktovanie na nadiktovanom telefónnom čísle.
  • 31.7.2013 sa opäť skúšame dovolať na číslo uvedené v SMS. Opäť záznamník.
  • 31.7.2013 – prijali sme list Druhú upomienku, v ktorom sa OTP banka vyhráža, že pokiaľ pokuta vo výške 50,00 EUR nebude uhradená do 5.8.2013, dlh bude „postúpený spoločnosti špecializujúcej sa na vymáhanie pohľadávok. Ďalej Vás upozorňujeme, že z dôvodu nesplácania úveru boli zo strany banky poskytnuté do Centrálneho registra bankových informácií, negatívne informácie o Vašej platobnej disciplíne.“ Opäť bez jediného telefonického alebo iného kontaktu.
  • telefonujeme pani z Oddelenia vymáhania pohľadávok, ktorá nám oznámila, že prípad ešte stále nie je doriešený. Na otázky typu, prečo nás Oddelenie nekontaktovalo ešte minulý týždeň po zanechaní telefonického odkazu, sme dostali odpoveď, že dané číslo záznamník vôbec nemá a nedvíhali asi preto, lebo kolegyňa práve telefonovala. Pani opätovne prisľúbila, že sa spojí s pánom na pobočke a prípad sa dorieši.
  • telefonujeme pánovi na pobočke na Hurbanovom námestí, ktorý však vôbec nedvíhal a ani sa neozval naspäť (telefonát na jeho mobilné číslo).

Zhrňme si to:

Opakovane sme kontaktovali banku, žiadali o zastavenie nezmyselného upomínacieho procesu a upozorňovali ju, že pokutu neuhradíme. Stali sme sa neplatičmi so záznamom Centrálnom registri bankových informácii, bez toho, aby nám meškala jedna jediná splátka. Vďaka (ne)konaniu pracovníkov OTP banky nám bude do budúcnosti sťažené vziať akýkoľvek ďalší úver.

1.8.2013 oficiálne doručujeme OTP banke sťažnosť za obťažovanie zákazníka. Nežiadame o žiadnu finančnú náhradu, chceme len zastaviť tento nezmyselný proces, ospravedlnenie zo strany banky a vymazanie záznamu z Centrálneho registra bankových informácii.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.


Už ste čítali?